Kā veidojas priekšmetu vai komerc foto cena.

Visapkārt, kad valda interneta ēra, daudziem cilvēkiem nav jautājumu kāpēc ir vajadzīgas produktu fotogrāfijas un tas ir pašsaprotami -interneta vidē tās ir nepieciešamas. Komercfotogrāfijas palīdz piesaistīt potenciālo klientu uzmanību, vieš uzticību un rada priekšstatu par piedāvātajām precēm un to izskatu.
Prieksmetu_foto_kurpes

Visbiežāk tās ir fotogrāfijas uz balta fona, kas ir sevišķi labi interneta veikaliem, jo nenovērš uzmanību no preces, bet ir iespējams, fotografēt arī uz citas krāsas foniem.

Fotogrāfiju sauc par reklāmas vai komerc foto, ja saņemtās fotogrāfijas pasūtītājs plāno izmantot klientu piesaistīšanai un savu preču vai produktu reklamēšanai.

Šādas fotosesijas uzdevums ir pievērst uzmanību precēm, parādīt fotografētos produktus no labakās puses.

Klasifikācija:

Reklāmas fotogrāfiju var klasificēt pēc fotografējamā objekta:

  • Preces/produkti
  • Cilvēki, viens vai vairāki grupā kā arī darbībās
  • Interjeri un eksterjeri, būves

Pēc fotografēšanas nolūka:

  • Produkcijas katalogi, (elektroniskie vai drukātie)
  • Reklāmas maketi, bukleti, afišas, plakāti
  • Produkta vai preces iepakojums

Uz kā var ietaupīt naudu?

Reklāmas fotogrāfija nevar būt lēta.Tā nav iespējama bez iepriekšējas sagatavošanās. Īpašu uzmanību ir jāpievērš pareizam studijas gaismu uzstādījumam, fona izvēlei, rekvizītiem, un ja paredzēts ir izmantot fotografēšanā modeļus, tad arī to ārējam izskatam. Lai rezultāts būtu perfekts, svarīga ir katra detaļa. Bieži vien, lai iegūtu nepieciešamā izskata fotogrāfiju, nākas uzņemt vairākus kadrus katru reizi, dažādos leņķos, eksperimentējot ar gaismu novietojumu un paša fotografējamā produkta/objekta novietojumu.

Reklāmas fotogrāfijas izmantojot modeles/modeļus.

Arī izmantojot modeles priekš fotografēšanas ir iespējams mazliet samazināt izdevumus, jo kā jau zināms – jo vairāk starpnieku, jo lielāka produkta galējā cena. Attiecīgi, ja ir vajadzība ieekonomēt, tad ir iespējams neizmantot modeļu aģentūras pakalpojumus. Lai cik neticami nebūtu, modeļiem nereti no kopējās summas tiek labi ja 30-40 %. Jūs pārmaksājiet arī tāpēc, ka modeļu aģentūru izmantošanas gadījumos maksājiet arī par tiesībam izmantot bildes ar šiem modeļiem komerciāliem mērķiem. Bieži vien šādu darījumu gadījumā ir arī noteikti termiņi, cik ilgi drīkstiet izmantot attiecīgas fotogrāfijas kā rezultātā, ja vēlaties tās izmantot ne vienu gadu vien, ir iespēja, ka būs jāpārmaksā.

Sameklējot modeli priekš fotosesijas paša spēkiem varēsiet ievērojami ieekonomēt un sarunāt par beztermiņa bilžu izmantošanu. Vienīgi nevajadzētu ņemt par modeli radiniekus, draugus, par kuriem neesiet pārliecināti vai tie varēs maksimāli labi izdarīt modeļa darbu un uzticēt to labāk profesionāliem modeļiem, kurus var atrast internetā. Vēl viena lieta, kur variet ieekonomēt neizmantojot modeļu aģentūras un to pakalpojumus ir koncepcijas izstrādāšana, ko variet izstrādāt kopā ar fotogrāfu.

Uz ko nevajadzētu ekonomēt:

  1. Fotogrāfs.
    Daudzi uzskata, ka viss vai vismaz 90% no maksas par fotografēšanu tiek fotogrāfam. Bet reāli skatoties uz to tas, diemžēl, ta nav, jo ir vairums dazādu papildus izdevumu – telpas, studija, rekvizīti, ja nepieciešams tad arī samaksa modelēm, vizažistēm, frizierēm utt.
    Visbiežāk sādi uzskati ir cilvekiem, kas izvēlas izmantot iesāceju fotogrāfu pakalpojumus ar neprofesionālu foto tehniku cerība, ka gan jau noveiksies ar rezultātu un ka sliktakajā gadījumā „onkulis Fotošops ” visu izlabos. Bet tā patiesība nemaz nav. Ne visu var izlabot kā arī jo kvalitatīvāks būs sākotnējais attēls, jo kvalitatīvāks tas būs arī pēc apstrādes.
    Atliek tik salīdzināt vairāku fotogrāfu cenas par produktu fotografēšanu un uzreiz radīsies jautājums kāpēc „Jānis” fotografē lētāk par „Pēteri” un tamlīdzīgi. Kas ir tas ko es zaudēšu izvēloties lētāko un vai tiešām visi izdevumi ir iekļauti cenā?
  2. Retušēšanas pakalpojumi, darbi.

Fotogrāfiju apstrādei noteikti vajadzētu būt iekļautai kopējā fotosesijas summā un nevajadzētu domāt, ka varēs iztikt bez tā. Nedz paši produkti, nedz arī cilvēki ar ideālu ādu neeksistē. Ja fotografēts tiek apģērbs vai kādi citi produkti ļoti lielos daudzumos, tad var megināt iztikt bez padziļinātas apstrādes un iepriekš visu labi izplānojot un sagatavojot veltīt apstrādei mazāk laika, jo kā jau saprotams 30 000 produktiem nav iespējams ātri uztaisīt fotogrāfijas un vēl apstrādāt. Ja tiek izmantoti modeļi, tad ir jāizmanto laba vizāžista pakalpojumi un jāpiemeklē modeļi ar ļoti „tīru” ādu.

  1. Kā pareizi veikt fotografēšanas pakalpojuma pasūtījumu?

Sākšu ar to, ka fotogrāfijas autors/fotogrāfs ir visu autortiesību īpašnieks un tam ir jādod atļauja izmantot attiecīgās fotogrāfijas izmantošanai komerciālos nolūkos. Bez autora piekrišanas fotogrāfiju izmantošana ir nelikumīga, kam var būt attiecīgās sekas saistītas ar tiesu, kuru gadījumā pārkāpējam var nākties izmaksāt lielus honorārus, tā pat arī ir ja fotografētajās bildēs ir izmantoti modeļi. Tiem ir jādod atļauja izmantot bildes.Ir redzēti „īpaši atjautīgi” cilvēki, kas vēlamo fotogrāfiju lejuplādē internetā, domājot, ka autors jau nekad neuzzinās vai arī piesaka fotosesiju itkā privātiem mērķiem, cerot uz lētākām izmaksām, bet vēlāk bildes izmanto komerciāliem mērķiem. Lieki piebilst, ka sekas var būt nepatīkamas un sods par šādam izdarībām var sasniegt tūkstošos eiro. Tāpēc vislabāk ir visus noteikumus izrunāt ar fotogrāfu pirms fotografēšanas, lai nerodas pārpratumi un beigās neviens nejūtas apmuļķots.

Noteikti vajadzētu izklāstīt fotogrāfam visu svarīgo informāciju par vēlamo rezultātu, par fotografējamajiem produktiem un ko vēlaties gala rezultātā saņemt.

Kā veidojas cena par produktu foto?
Kā jau minēju augstāk – produktu fotografēšanas cena ir atkarīga no dažādiem faktoriem kā piemēram no uzstādījuma veidošanas cenas un kompozīcijas, no veltītā laika fotografēšanai, no priekšmetu skaita, no fotogrāfiju apstrādes sarežģītības un laika ko tas aizņems u.c.

Kā piemēru varu minēt šādu situāciju – Jums ir aptuveni 20 produkti, kam nepieciešami produktu foto uz balta fona, bet Jūs vēl nezināt cik daudz kompozīcijas veidosiet. Šādā gadījumā produktu fotografēšanas cena būs mērāma 50 eiro stundā. Ja vajadzīgs ir konkrēts skaits produktu fotogrāfiju, piemēram, 50 foto, tad cena ir 4 EUR par fotogrāfiju.

Lieliem apjomiem cenas ir zemākas. Piemēram, Jums ir juvelierizstrādājumu veikalu tīkls vai interneta veikals, kam ir vairāk nekā 10 000 preču kurām nepieciešamas produktu fotogrāfijas, šādam apjomam cena par vienu preces fotogrāfiju būs zemāka.

Lai uzzinātu cik izmaksās Jūsu produktu fotografēšana – sazinieties ar fotogrāfu!

Pieteikties

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*